Przejdź do treści

Czy często trzeba regenerować turbosprężarki?

Turbodoładowane silniki składają się z dwóch głównych części – turbiny i sprężarki. Oba są ze sobą powiązane, więc gdy jeden obraca się, drugi obraca się z nim. Gdy paliwo w silniku jest spalane, gazy spalinowe są wypychane z silnika pod wysokim ciśnieniem, w dół ślimakowatej rury, aby obracać turbinę.

Regeneracja turbosprężarki bywa konieczna

turbosprężarka regeneracja przemyślZwykłe silniki pobierają powietrze i kompresują je wbrew ciśnieniu atmosferycznemu. Regularne silniki spalają pewną ilość paliwa ograniczoną przez przemieszczenie samochodu. W przypadku silników z turbodoładowaniem przed wlotem wykorzystywana jest sprężarka powietrza. Biorą one powietrze o wyższym ciśnieniu niż atmosferyczne. Turbina silnika styka się bezpośrednio z gazami spalinowymi, a intensywne ciepło obciąża olej. Oznacza to, że samochód z silnikiem z turbodoładowaniem na pewno potrzebuje więcej zmian oleju niż zwykły samochód bez turbosprężarki. Uszkodzenie turbosprężarki nie jest zbyt powszechne, może być jednak spowodowane obcym materiałem lub zanieczyszczonym olejem, a awaria może również powodować przerwy w dopływie oleju lub niedobór ciśnienia oleju i przegrzanie. Dobrą wiadomością jest to, że turbosprężarka może zostać naprawiona, po czym będzie mogła znowu działać wydajnie. Ten rodzaj naprawy nazywamy regeneracją turbosprężarki. Turbosprężarka regeneracja przemyśl jest możliwa w praktycznie każdym warsztacie samochodowym. W zależności od jej konstrukcji, cena takiej usługi może być różna. Jednak zalety aut z turbosprężarkami często są większe niż jej wady.

Turbosprężarka została zaprojektowana w taki sposób, aby była w stanie bezbłędnie pracować z silnikiem przez cały okres jego eksploatacji. Rzadko zdarza się jakaś awaria, nie wymaga też żadnych specjalnych napraw. Jednak od czasu do czasu turbosprężarka może ulec awarii.