Przejdź do treści

Marketing zapachowy sprawdza się w każdym miejscu

Pozytywne wpływanie na doznania naszych zmysłów jest niczym nagannym a wprost przeciwnie, poprawia nasze samopoczucie i nastawienie do świata. Taką wiedzę posiadają osoby zatrudnione w firmach zajmujących się tworzeniem wyrafinowanych aranżacji, jakimi są kompozycje zapachowe, usprawniające na przykład atmosferę w miejscu pracy, unoszącą się nietuzinkową wonią malin, lawendy lub rumianku wywołując miłą atmosferą, która wydobywa z ludzi wiele korzystnych i dobrych postaw oraz poczynań.

Marketing zapachowy ma wiele zastosowań

marketing zapachowyTak właśnie działa aromatyzacja, wpływająca na zwiększenie zapału, inwencji i pomysłowości, dając tym samy oręże do walki z konkurencją, pracownicy przebywający przez wiele godzin w eterycznych pokojach, poczują przypływ energii i otworzą się na nowe koncepcje. Dodatkową zaletą dla pracowników będzie neutralizacja zapachów, ponieważ to nowe rozwiązanie poradzi sobie z każdą nieprzyjemną wonią, która unosi się w pomieszczeniach dla palaczy, łazienkach i pokojach, w których przebywa jednocześnie wiele osób. Oddziaływanie na nasze mocje za pomocą dobrze zaprojektowanych aromatów przynosi wymierne korzyści, dlatego tani marketing zapachowy kwitnie i ma coraz szersze zastosowania. Pracownicy firmy przebywając w pomieszczeniach, w których pracodawca postawił na aromamarketing i zainwestował w urządzenia rozprowadzające przyjemne dla zmysłów kompozycje zapachowe, na pewno zanotuje zmniejszenie liczby popełnianych błędów poprzez pracowników a pracownicy odniosą zysk w postaci dobrych wyników a także, zmniejszenia odczuwania stresu w miejscu pracy. Skuteczny marketing zapachowy, możemy odczuć na przykład w piekarni lub w sklepie z pieczywem, gdy wchodząc do środka czujemy piękny zapach świeżego chleba, bułeczek maślanych i rogalików, a to nic innego jak od dawna stosowana w tych miejscach aromatyzacja, zawierająca zapachy smakowe. Gdy wchodzimy do takiego sklepu nasze kubki smakowe zostają podrażnione przez kompozycje zapachowe, specjalnie przygotowane do punktów sprzedających pieczywo i trzeba przyznać, że dochody w tych miejscach wzrastają a poniesiona inwestycja szybko się zwraca.

Zachęceni pięknym zapachem bułeczek, nabieramy na nie apetytu i nosząc się z zamiarem ponownego zakupu tego produktu udamy się w to samo miejsce, gdzie czuliśmy piękny zapach świeżego pieczywa, który już zawsze będzie wiązał się z tym sklepem.